چگون از تخفیفات Black Friday بهره مند شوید و سرتان کلاه نرود؟
- چهارشنبه ۱ آذر ۱۴۰۲
- 173 بازدید
- اطلاعیه ها
"جمعه سیاه" (Black Friday) روزی است که در آخرین جمعه ماه نوامبر هر سال در بسیاری از کشورها برگزار میشود. این روز به عنوان آغاز فصل خریدهای کریسمس و تعطیلات پایان سال شناخته میشود. مردم در این روز به دنبال تخفیفات و فروش ویژه مغازهها و فروشگاهها میگردند تا کالاها و خدمات مختلف را با قیمتهای کمتر خریداری کنند.
نام "جمعه سیاه" به خاطر این است که مغازهها در این روز با حجم بالایی از مشتریان و فروش زیاد مواجه میشوند و به تعبیری، "حسابهای مغازهها" از رنگ قرمز به سمت سیاه تغییر میکند که این تغییر رنگ به نوعی نمایانگر سودآوری بیشتر برای تاجران است.
معمولاً در این روز تخفیفات ویژه، فروش ویژه آنلاین و آفلاین، و تبلیغات شدید در صنعت خرده فروشی به وجود میآید.
دلیل به وجود آمدن "جمعه سیاه" (Black Friday) به عنوان یک رویداد خرید فصلی به چند علت برمیگردد:
1. **آغاز فصل تعطیلات:** جمعه سیاه معمولاً به عنوان آغاز رسمی فصل خریدهای تعطیلات، به ویژه کریسمس، در ایالات متحده شناخته میشود. این رویداد نشاندهنده شروع فصل خریدها و همچنین زمانی است که مغازهها و فروشگاهها تلاش میکنند مشتریان را به خرید ویژهترین تخفیفات بکشانند.
2. **تحریک تقاضا:** تخفیفات ویژه این روز باعث تحریک تقاضا میشوند. مردم اغلب به دنبال خرید هدایا و کالاهایی که به تازگی قیمتهای خود را کاهش دادهاند، میگردند.
3. **رونق تجارت الکترونیکی:** با پیشرفت تکنولوژی و افزایش خریدهای آنلاین، جمعه سیاه به یک رویداد جهانی تبدیل شده است که مشتریان از سرتاسر جهان به تخفیفات آنلاین دسترسی دارند.
4. **رویکرد رقابتی مغازهها:** مغازهها و برندهای مختلف به عنوان یک رقابت راهاندازی میکنند و تخفیفات جذاب را برای جلب مشتریان ارائه میدهند. این رویداد به تبدیل شدن به یک روز بازاریابی مهم برای کسبوکارها کمک کرده است.
مجموعه این عوامل باعث شده که جمعه سیاه به یکی از مهمترین رویدادهای خرید فصلی تبدیل شود و مردم به دنبال بهرهمندی از تخفیفات ویژه در این روز بازارپویانی کنند.
خب، اینجا یه گزارش جدید از جمعه سیاهه که به نظر میاد فروشگاها دارن تو زندگی خریدها جا میزنن. امسال همونجوری که در دنیا جو خرید فراگرفته شده، ما هم جمعه سیاه رو داریم.
فروشگاههای آنلاین تو این حراج تخفیفات دادن که انگار یه عالمه مشتری رو جذب کنن، ولی با این همه تبلیغ و تخفیف، پشت پرده چیزایی دارن که دیگه نگو! کالاها ممکنه از نظر کیفیت، اصالت یا جنس با اونی که تبلیغ میشن فرق کنن.
یه مشکل دیگه که اینجا به وجود اومده، اینه که بعد از جمعه سیاه خیلی از مردم شکایت کردن که تو خریدهای آنلاین این حراج دستشون به کلاهبرداری آورده شده. بعضیا هم خودشون رو توی دام تبلیغات دروغین و تخفیفات جعلی فروشگاههای تقلبی پیدا کردن.
حتما به یادتون بمونه که بعضی از فروشگاههای آنلاین فقط برای این روز مخصوصا توسط جلوهگران سایبری طراحی شدن که بتونن اطلاعات هویتی ما رو برداشت کنن. به همین خاطر به شهروندان پیشنهاد شده که همیشه از فروشگاههای آنلاین دارای نماد قدمت خرید کنن و وقتی پرداخت میکنن، مطمئن باشن که درگاه اصلی نباشه.
اولین دیدگاه را شما برای این آگهی ثبت کنید